Levering (en installatie)

Levertijd

Meubelen en stoelen op voorraad worden binnen 10 werkdagen uitgeleverd en eventueel indien gewenst geïnstalleerd. Voor artikelen die niet op voorraad zijn hanteren wij een levertijd van maximaal 12 weken. Voor spoed levering wordt verzocht contact op te nemen met Barberbrace.

Accessoires op voorraad worden de volgende werkdag verzonden via PostNL en binnen 2 werkdagen afgeleverd in Nederland (Belgie 3 werkdagen).

Bij bestellingen in de showroom wordt de klant direct op de hoogte gesteld van de voorraadstatus en levertijd. Om snel op de hoogte te zijn of de gewenste artikelen op voorraad zijn kan er ten alle tijden contact opgenomen worden met de showroom in Roosendaal.

Levering inclusief installatie

Indien gewenst worden de meubelen op locatie geïnstalleerd. Het installatie tarief bedraagt € 295,- per dagdeel en voor 2 dagdelen € 495,- Afhankelijk van het aantal te installeren werkplekken wordt het tarief vastgesteld. De werkplekken worden deskundig geplaatst en de verpakkingsmaterialen worden direct afgevoerd.

Afspraak levering (en installatie)

Onze bezorgservice/installateur neemt na ontvangst van de bestelling telefonisch contact op voor het maken van een afspraak voor bezorging en/of installatie. De vastgestelde dag en tijdstip van levering en/of installatie wordt via email bevestigd.

Ophalen vanuit ons warehouse in Amstelveen

Meubelen en stoelen zijn uiteraard ook zelf af te halen bij ons magazijn in Amstelveen. Dit dient bij de bestelling direct kenbaar gemaakt te worden. Wij adviseren deze artikelen door onze bezorgdienst te laten bezorgen (en eventueel te laten installeren) vanwege het gewicht en de omvang van de artikelen.

Garantie

Duur garantie

Artikelen geleverd door Barberbrace hebben een garantietermijn van 3 maanden na levering en/of installatie.

Wat valt er niet onder garantie?

Meubelen en stoelen

De garantie geldt niet voor slijtage bij normaal gebruik zoals beschadigingen aan het houtwerk, spiegels, marmer en stoelzittingen. Het veroorzaken van kringen in het marmer of krassen in spiegels door onzorgvuldig reinigen of agressieve reinigingsmaterialen.

Voor kleur-, nerf- en/of structuurverschillen kunnen wij na de zichtperiode van 14 dagen geen aansprakelijkheid aanvaarden. Onze artikelen bestaan voornamelijk uit 100% natuurproducten die unieke kenmerken hebben en handgemaakt zijn.

Onze meubelen zijn vervaardigd uit massief hout van diverse houtsoorten die vanwege leeftijd uitgedroogd en uitgewerkt zijn. Ondanks dat de productie met de grootste zorg plaats vindt kan het gebeuren dat de meubelen na verloop van tijd haarscheurtjes of kleine barstjes gaan vertonen vanwege de wisselende klimaatbeheersing op locatie. Voor deze natuurlijke werking van onze houtsoorten kunnen wij geen aansprakelijkheid aanvaarden.

Aansprakelijk tijdens transport en installatie

De artikelen worden voorafgaand aan het transport door ons grondig geïnspecteerd en op deskundige wijze geïnstalleerd. Wij zijn daarom alleen aansprakelijk voor artikelen die in eigen beheer uitgeleverd en geïnstalleerd worden bij de klant. Transport en./of installatie wat door de klant zelf wordt uitgevoerd is voor eigen risico. In dat geval kan er geen beroep op ons gedaan worden indien er tijdens transport en/of installatie schade ontstaat.

Wijzigingen en annuleren

Wijzigen van een bestelling

Een gemaakt bestelling kan via mail of telefonisch tot op de dag voorafgaand aan uitlevering gewijzigd worden.

Annuleren van een bestelling

Zo lang een product nog niet is verzonden, is bij wet bepaald dat de bestelling kosteloos geannuleerd kan worden.

Uitgesloten van kosteloos annuleren zijn projectopdrachten die in opdracht door ons voor de klant gemaakt zijn. Projectopdrachten worden altijd begeleid door een projectofferte waar specifieke afspraken in vermeld staan.

Retourneren

Retourneren van geleverde artikelen

Op al onze artikelen bestaat het recht op een zichttermijn van maximaal 14 werkdagen (het zogenaamde herroepingsrecht). In deze periode heeft onze klant zonder verplichting de mogelijkheid de afgehaalde of bezorgde artikelen zelf te retourneren of door ons op te laten halen. Indien de klant gebruik wil maken van het herroepingsrecht zal die via email of schriftelijk bij ons bekend gemaakt moeten worden. De artikelen die hiervoor in aanmerking komen dienen ongebruikt en in de originele verpakking geretourneerd te worden.

De transportkosten die verband houden met het retourneren van onze artikelen zijn voor rekening van de klant.

Artikelen die wij retour ontvangen worden na ontvangst geïnspecteerd en beoordeeld op eventuele beschadigingen. Indien er beschadigingen zijn die bij uitlevering niet aanwezig waren, zal er in overleg met de klant een redelijke vergoeding worden vastgesteld.

Uitgesloten van de zichttermijn zijn artikelen die reeds door de klant of door ons geïnstalleerd zijn. Na afronding van een installatie die door ons in eigen beheer wordt uitgevoerd wordt een inspectie samen met de klant uitgevoerd en op schrift gesteld. Eventuele gebreken of onjuistheden worden direct of uiterlijk binnen 5 werkdagen hersteld.

Terugbetaling retour artikelen

Wij vergoeden de betalingen van retour artikelen, behalve eventuele kosten van de retourzending of ophaalkosten, binnen 14 dagen nadat de retour artikelen door ons zijn ontvangen.

Klachten en reparatie

Klacht of gebrek

Een klacht of gebrek dient zo snel als mogelijk na aflevering en/of installatie aan ons gemeld te worden. De melding kan schriftelijk, per e-mail of telefonisch. Na ontvangst van de melding wordt er binnen 24 uur contact opgenomen met de klant voor de klachtafhandeling.

Klachtafhandeling

Uiteraard doen wij ons uiterste best om klachten te voorkomen. Een eventuele klacht of gebrek wordt zo snel als mogelijk opgelost in samenspraak met de klant. Na ontvangst van een klacht of gebrek ontvangen wij indien nodig aanvullende foto’s om de situatie goed te beoordelen voordat er een oplossing vastgesteld wordt. De klant ontvangt altijd een bevestiging van de gemaakte afspraken om tot een oplossing te komen of het gebrek te herstellen. Uitgangspunt is dat wij altijd op locatie de klacht of het gebrek oplossen. Mocht dit niet mogelijk zijn dan wordt er voor een vervangend artikel zorg gedragen.

Onderhoud

Voor het onderhoud van onze artikelen wordt op de pagina onderhoud & reiniging uitgebreid informatie en instructie gegeven.